Page 44 - SHMA 18. Sayı
P. 44
SAYFA 43 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SİVİL TOPLUM • ARALIK 2022 • 18. SAYI
aile ise çocuğunu “terapiye” götürüp dışarıda bekliyor.
Yapılan birçok çalışmada aile kaynak olarak
kullanılamıyor / görülmüyor. Yine bu çalışmalarda
toplumun bu bireylere nasıl uyum sağlayabilecekleri hiç
konuşulmuyor. Oysa otizmli bireylerin sayısı hızla
artıyor. Yani “uyum” sadece bu bireylerin değil
toplumun da göstermesi gereken bir şey.
Ve Biz …
Derneğimiz (özellikle otizm alanında çalışan) sivil
Üyelerimiz özel eğitimci, psikolog, gazeteci, çocuk
gelişimci, online eğitim uzmanı, iletişim koçu, sosyal toplum örgütleri, yerel yönetim aktörleri ve
üniversitelerle işbirliği içinde hibe programlarına proje
çalışmacı, tasarımcı, sosyal güvenlik uzmanı, gümrük hazırlamak için eğitimler verip projelerin hazırlanma
müşaviri, işletmeci ve proje uzmanı. Bir kısmının
safhasında da – bir nevi süpervizyon uygulamasıyla-
çocuğu var, otizmli veya değil, aralarında hiç çocuğu teknik destek sunmakta. Bu noktada fikirlerin projeye
olmayan da bulunuyor. Şimdi bu uzun cümleyi tekrar
dönüştürülmesine ve kısmen de ortak bulunmasına
okursanız, aslında bizim derneğimizin neden yardımcı oluyoruz.
kurulduğunu ve nasıl işlediğini daha iyi anlarsınız.
Platformlara katılım
Biz dernek üyeleri ve dernek de – tüzel kişilik olarak –
herhangi bir noktasından otizm olgusuyla temas İstanbul Otizm Derneği olarak Türkiye Otizm Meclisinin
halindeyiz. Bu kavramın daha iyi anlaşılması, değişik (TOM) doğal üyesiyiz. Aynı zamanda “Eğitimde Eşit
noktalardan incelenmesi, olgunun “engellilik” Haklar Platformuna” üyeyiz. 2021 senesinin sonundan
kategorisindense “çeşitlilik” kategorisine girmesi için itibaren “Otizm Eğitim ve Araştırma Federasyonu’nun”
çalışıyoruz. Yani derdimiz “çeşitlilik yönetimi” ve bunun kurucu üyelerindeniz. Bu platformlardaki çalışmalar bize
otizm alanında uygulanması. Bu yolda değişik aktörler aynı alanda çalışan aktörlerle temel problemlere
ve kurumlarla ilişki ve mesleki ağlar kuruyoruz. Yurt müdahale edebilme şansı veriyor.
dışındaki örneklere bakıyoruz. Bunları Türkiye için
dilsel ve kültürel anlamda “tercüme ediyoruz”. Farklı
branşlardan kişilerle diyaloğa girip, onların alanından
bakıldığında otizmin nasıl göründüğünü, nasıl
yorumlanabileceğini sorguluyoruz. Aynı zamanda
eğitim temelli ve hak temelli çalışmalara destek
veriyoruz. İşte size yaptığımız “işlerden” birkaç örnek:
STÖ’lerin, kamu kurumlarının ve bireylerin
özellikle otizm alanında proje geliştirme
kapasitesinin artırılması için eğitim desteği
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R