Page 39 - SHMA 18. Sayı
P. 39
SAYFA 38 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2022 • 18. SAYI
Kaynaklarda 1960’lı yıllarda; demiryolları yetkililerine sorduğunda, vagonun hurdaya çıktığını
şebekelerinde 19 Sıhhiye/Doktor Vagonunun ve ihaleyle satılacağını söylediklerini belirtti. Bunun
dolaştığını, bu vagonlardan üçünün Ege Bölgesinde üzerine DDY ile yazışmalar yaparak vagonu almak
hizmet verdiği yer almaktadır. Sıhhi İmdat Vagonu istediği konusunda başvuru yaptığını belirtti. İlk
ismiyle anılan, gezici bir hastane işlevini gören bu yazışmanın olumlu geldiğini fiyatının uygun
vagon; sağlık ocaklarının yaygın olmadığı dönemde olduğunu alma işlemlerine başladığını fakat daha
vatandaşlara sağlık hizmeti götürmüş ve doktor ve sonra gelen yazıda satın olma ücretinin iki katına
ekibi tarafından muayeneleri gerçekleştirilerek çıkarıldığını söyledi. Kendisinin Merkez
ilaçlarının verilmesini sağlamıştır. Sağlık hizmetlerinin Bankasından emekli olduğunu vagonu aslına uygun
Sağlık Bakanlığınca yerine getirilmesi kararı sonrası, bir şekilde onarımı sonrasında bahçesinin kenarında
Sıhhiye/Doktor Vagonu 1987 yılına kadar demiryolu korumayı düşündüğünü belirtti Fiyat artışı sonrası
personeli ve ailelerine hizmet vermekle satın alma işlemini iptal ettiğini, daha sonra olayın
yetinmiştir.456 numaralı Sıhhi İmdat Vagonu Uşak, çevreye yayıldığını, Uşak Gönüllülerinin olayı
Banaz Oturak istasyonunda hurda halinde basına ve vilayet makamına taşıdığını tüm bunların
bulunduktan sonra, aslına uygun bir şekilde sonunda Sıhhi İmdat Vagonunun topluma mal
düzenlenerek İzmir Alsancak Garında geçmişten olduğunu vurguladı.
günümüze yürüttüğü hizmetlerin gururunu taşıyacak
bir şekilde TCDD tarafından sergilenmeye
başlamıştır.
Sıhhi İmdat Vagonunda;
1- Ameliyathane,
2- İlaç Odası/ Eczane,
3- Sekiz yataklı Revir / Yatakhane,
Fotoğraf: Asuman İpçi (SHU) 4- Doktor Odası,
5- Hastabakıcı Odası,
Sıhhiye Vagonunun bulunmasıyla ilgili görüşlerine 6- Mutfak bölümleri bulunmaktadır.
başvurduğum; Sayın Ali Osman Işık emeklilik
sonrasında köyüne döndüğünü tarlasının kıyısındaki Vagonlarda doktor, sağlık personeli ve hizmetli
vagonu incelediğinde birçok özelliğini gördüğünü görev yapmaktadır. Vagonlar demiryolu ağının
bunlardan birisinin trenin dingil takımında bataryalar bulunduğu farklı illerde görevlerini sürdürmüşlerdir.
olduğunu, bu bataryaların dolması durumunda üç gün TCDD’nın telgraf sistemiyle trenin hangi istasyonda
elektriğinin bitmeyeceğini trenin içerisinde Osmanlıca olacağı tüm istasyon ve işyerlerine bildirilmiş, sağlık
yazıların bulunduğunu vurguladı. Oturak istasyonu sorunu olanlar trene gelerek kontrollerini yaptırmış,
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R