Page 48 - SHMA 18. Sayı
P. 48
SAYFA 47 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SOSYAL ÇALIŞMACININ BİR GÜNÜ • ARALIK 2022 • 18. SAYI
Özürlüler İdaresi’ne gönderilmek üzere bir imza kendilerini üretken ve söz sahibi hissetmeleri ve bu
kampanyası başlattım. Konu ile ilgili bir metin etkinliği sahiplenmelerinin amaçlandığı bu çalışmalarda
hazırlayarak otistik bireylere eğitim veren kurumlar, otizm içerikli bilgilendirici broşürler hazırlanıp
alanla ilgili vakıf ve derneklere de örneğini göndererek dağıtılmasıyla toplumda otizm hakkında bilinç ve
imza kampanyasına katılmaları çağrısında bulundum. hoşgörü oluşturmaya çalışıldı.
Sonuç olarak 16.07.2006 tarih ve 26230 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan “Özürlülük Ölçütü Makro müdahalesel yöntemler kullandığım
Sınıflandırılması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu çalışmalardan biri okulun her yıl sonunda düzenlediği
Raporları Hakkında Yönetmelik”e göre otizm için “Geleneksel Otistik Çocuklar Bahar Şenliği”nin doğasını
belirlenen oran %80’e yükseltildi. değiştirdiğim çalışmadır. Daha öncesinde okul
bahçesinde düzenlenen sıradan bir etkinlik olan şenlik
Periyodik aralıklarla düzenlenen ana-baba eğitim için sponsorlar, basın ve sanatçılarla iletişim kurdum.
seminerleri, kendi alanında yetkin kişilerin bilgi ve Hiçbir ücret talep etmeden şenliği destekleyen
deneyimlerini paylaştığı toplantılardı. Rehber sanatçıları ve sponsorları basın bültenleri ile duyurarak
öğretmenlerle işbirliği içinde yürütülen bu çalışmada şenlik günü yazılı ve görsel basının katılımını sağladım.
uzman kişilerce ebeveynlere tutum ve davranış (Bu noktada Halkla İlişkiler Bölümünde yüksek lisans
önerileri, uygulanan eğitim ve tedavi yöntemleri v.b. yaptığım için halkla ilişkiler tekniklerinden
hakkında bilgiler verilmesi sağlanarak ebeveynlerin bilgi faydalandığımı itiraf ederim ve meslektaşlarıma şiddetle
edinme ihtiyaçlarının karşılanması, daha güçlü hale tavsiye ederim.)
gelmeleri ve desteklenmeleri hedeflenmişti. Ayrıca
okulun sinema salonunda düzenlenen “sinema günleri”, Rehber öğretmenlerle koordineli olarak öğrencilerin
öğrenci velilerinin moral kazanmaları amaçlı eğlenceli toplu kullanım alanlarında olumlu davranış geliştirmeleri
filmler ya da bilgilendirme/paylaşım amaçlı otistik amacıyla AVM’lere yemeğe, sinema-tiyatro ve eğlence
bireyleri konu alan filmleri kapsıyordu. merkezlerine, hypoterapi yönteminden faydalanmaları
amacıyla at binmeye götürülmeleri, öğrencilerin ev
Yıl içinde öğrencilerin atölyelerde ürettiği eserler ve ziyaretleri v.b. çalışmalarla yedi yılımı tamamladığım ve
annelerinin yaptığı el işi ürünlerin bahar mevsiminde finalde kırgın olarak ayrıldığım Otistik Çocuklar Eğitim
düzenlenen kermeslerde satışa sunularak elde edilen Merkezi’nde arkamdan söylenen bir söz çabalarımın ve
gelirin okul ihtiyaçları için kullanılması, kermes çalışmalarımın bütün her şeye değdiğini söylemişti
sürecinde tüm sorumluluğun annelere bırakılarak bana. “Bu okulda en iyi çalışan Sosyal Hizmet Uzmanı
Elmira’ydı.”
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R