Page 46 - SHMA 18. Sayı
P. 46
SAYFA 45 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SOSYAL ÇALIŞMACININ BİR GÜNÜ • ARALIK 2022 • 18. SAYI
SOSYAL ÇALIŞMACININ BİR GÜNÜ
OTİSTİK ÇOCUKLAR
OKULUNDA BİR SOSYAL
HİZMET UZMANI
2004 yılında M.E.B Hamit İbrahimiye Otistik Çocuklar
Eğitim Merkezi’ne (OÇEM) kendi isteğimle atanıp
göreve başladığımda sosyal hizmet uzmanı olarak ne
yapılır diye uzun süre düşündüğümü ve gözlem SHU Elmira Elgezdi
yaptığımı hatırlıyorum.
Elmira Elgezdi 1965 Kars doğumludur. İlk ve orta öğrenimini
Kars’ta tamamladıktan sonra 1985 yılında Hacettepe
Türkiye’deki sayılı OÇEM’lerden biri olan Hamit Üniversitesi Sosyal Hizmetler Bölümünden mezun oldu. Uzun
İbrahimiye OÇEM’e kendi isteğimle kadro açtırarak süre ara verdiği öğrenimine İstanbul Üniversitesi İletişim
geçmiştim. Benim için çok yabancı bir ortamdı, Fakültesi Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü’nde yüksek
kurumda belirlenmiş bir görev tanımım yoktu ve ben lisansını tamamlayarak yeniden dönüş yaptı (2000). Akdeniz
fark yaratmalıydım. Yaptığım/yapacağım çalışmalarda Üniversitesi Aile Danışmanlığı Sertifika Programından 105
rehber öğretmenlerin barajına takılmam da ayrı bir saatlik Aile Danışmanlığı eğitimi, IFTI Psikoterapi Merkezinde
Dr. Murat Dokur’dan 500 saat Aile ve Evlilik Terapisi Eğitimi,
baskı unsuruydu. (Alanlarına girmeye çalışan belirsiz
Ankara Adamer Eğitim Kurumundan Riccon Enstitüsü onaylı
bir kimliktim onlar için.)
460 saat Aile Danışmanlığı Eğitimi aldı. Bu arada Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinde Felsefe Bölümünü bitirdi.
Öğrenciler ve aileleri için geliştirdiğim sosyo-
İş deneyimleri: İlk görev yeri olan Bilecik’te sosyal hizmet
demografik bilgi formu ile başladım. Bireyin doğum uzmanı olarak atandığı Gençlik Merkezinde âtıl durumdaki
öncesinden başlayarak akraba evliliği, boşanma, ölüm merkezin üyelerle birlikte düzenlenerek yeniden aktif hale
olup olmadığı, annenin hamilelik öyküsü, doğum, getirilmesi, çeşitli sosyal etkinlikler ve kurs programlarının
engel durumuyla karşılaşma öyküsü, ebeveynlerin asd
organizasyonu v.b. çalışmalar yürüttü. Daha sonra Millî Eğitim
varsa aldığı tıbbi ve psikolojik yardımlar, sosyal Bakanlığı Sağlık Eğitim Merkezinde öğrenci sağlık
desteğin olup olmadığı, ailedeki bireylerin taramalarının organizasyonu, sosyal güvencesi olmayan
öğrenciler için ilaç firmalarından ücretsiz ilaç temini, tedavi
(ebeveyn/kardeş) eğitim ve ekonomik düzeyi, sağlık
olanaklarının araştırılması, kurum psikiyatristi ile iş birliği
durumları, sosyal haklarından haberdar olup
yaparak ergenlerle bireyle çalışma uygulamaları yürüttü. En
olmadıkları gibi bilgileri detaylıca edinmemi sağlayan
son MEB Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi’nden emekli oldu.
bu formlardan sonra ailelerin gereksinimlerinin neler
Emeklilik sonrası çeşitli huzurevlerinde sosyal hizmet uzmanı
olduğu hakkında fikir sahibi olmam daha kolaydı. Bu olarak çalıştı. Özel dershanelerde iletişim dersi verdi ve
aşamadan sonra öncelikli olandan başlayarak ailelerin Maltepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Bölümünde öğretim
desteklenmesi, güçlendirilmesi çalışmalarına görevlisi olarak Engelliler ve Sosyal Hizmet dersi verdi.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R