Page 30 - 15. sayı
P. 30
SAYFA 29 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • MART 2022 • 15. SAYI
OKULDA SOSYAL ÇALIŞMA
SARİYE DAĞ*
Okullar, öğretmenlerin öncülüğünde öğrencilerin
eğitimi için öğrenme alanı ve ortamı sunan eğitim
kuruluşlarıdır. Okul öncesi dönemden itibaren
bireylerin birçok alanda gelişmesinde ve
yetiştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bireyleri
sosyal ve akademik yönden desteklerken
toplumsallaşmalarına da önemli katkılar
sağlamaktadır. * 1994 tarihinde Şanlıurfa’da doğdu. Ortaokul
eğitiminden sonra lise ve üniversite eğitimini
Aile ortamından çıkıp kalabalık bir okul ortamına gelen açıköğretimle tamamladı. Anadolu Üniversitesi’nden
çocuk için farklı yaşam deneyimleri, farklı kültür ve işletme, Atatürk Üniversitesi’nden sosyal hizmet
inançlardan oluşan insanların olduğu sosyal bir ortam, lisans mezunudur. Bu arada farklı alanlardan
bazı riskleri de beraberinde getirmektedir. Risklerin sertifikalarla kendisini geliştirmeyi sürdürmektedir.
yoğun olması ve bireylerin bu risklere karşı hazır Örneğin eğitim koçluğu, objektif testler uygulama,
olamaması çeşitli sorunlar meydana getirmektedir. çocuk resimleri yorumlama konularında eğitim ve
Sorunların azaltılması sürecinde okul bünyesinde sertifikalar almıştır. 2021 yaz ayında köy okulunda
farklı disiplinlerden oluşan meslek grupları çalışmalar telafi eğitimi kapsamında ücretli öğretmenlik
yapabilmektedir. Bu disiplinlerden biri de sosyal yapmıştır. İlçe Halk Eğitim Merkezine bağlı olarak
çalışma disiplinidir. Sosyal çalışma; tıp, psikiyatri, ücretli eğitici statüsünde Boztepe köyünde taşımalı
suçluluk, yaşlılık, engellilik, yoksulluk, eğitim, aile ve eğitim verilen İmam Hatip Ortaokulunda yetişkin
çocuk refahı gibi farklı alanlarda geniş bir uygulama kadınlara okuma yazma kursu vermektedir. Bu
alanına sahiptir. Okul sosyal çalışması (school social bağlamda okul sosyal çalışmasına ilgi duyarak bu
work) sosyal çalışma disiplininin özel bir uygulama çerçevede de öğrencilere destek olmaktadır.
alanıdır ve okul ortamlarında öğrencinin okul İletişim: dagsara3@gmail.com
performansına, okul başarısına etki eden
biyopsikososyal faktörler üzerine odaklanır. (Duyan &
Özbesler, 2009) Okulda sosyal çalışma uygulaması;
öğrenciyi, “çevresi içinde birey” yani “ekolojik
yaklaşım”la çocuğun içerisinde bulunduğu gelişim
dönemi, ailevi faktörler ve sosyal çevresi içinde bir
bütün olarak ele almaktadır.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R