Page 56 - SHMA 18. Sayı
P. 56
FİLM ANALİZİ
Temple Grandin
(2010)
Emine Doğan*
Anlayamadığım pek çok şey var, ama yine Yönetmen: Mick Jackson
de hayatımın bir anlamı olsun istiyorum.” Yapımcı: Scott Ferguson
Türü: Biyografik, Dram
Süre: 107 Dakika
Film otizmli bir bilim insanının gerçek hayat öyküsünü Aldığı Ödüller: Emmy Ödülü ve Altın Küre Ödülü
konu almaktadır. Bu hikâyede kahramanımız Temple
Grandin, 4 yaşına girmesine rağmen çevresiyle iletişim
kurmakta hala zorlanmaktadır. Temple’ın annesi bu
Temple’ı yatılı okullara kaydeder. Buradan yola
durumdan şüphelenir ve onu doktora götürür. Böylelikle çıkarak, Temple’ın annesinin de mücadeleci bir
Temple’a otizm spektrum bozukluğu tanısı konur. yapıya sahip olduğu söylenebilir. İlerleyen
Doktor, Temple’ın asla konuşamayacağını ve bir kuruma zamanlarda Temple, sınıf arkadaşlarından farklı
yatırılması gerektiğini söylese de annesi bu durumu olması sebebiyle okulda ciddi uyum problemleri
kabul etmez. Temple ev içerisinde aldığı çeşitli eğitimler yaşar. Temple’ın yeni kayıt olduğu yatılı okulda
sonucunda hem konuşmayı başarır hem de yaşıtları gibi görev yapan fen öğretmeni, onun görsel
okula devam eder. Annesi her ne kadar çocuğunun yeteneğini keşfeder. Temple, fen öğretmenin ona
sosyal ortamlara uyum sağlamasının zor olacağını bilse gösterdiği ilgi sayesinde zamanla kendisine
de kendi ayakları üzerinde durmayı öğrenmesi amacıyla güvenmeye başlar.
* 1998 yılında İstanbul’da doğdum. 2020 yılında Üsküdar Üniversitesi Sosyal Hizmet
Bölümü’nden mezun oldum. Üsküdar Belediyesi Sosyal Destek Biriminde ve Özel Asude
Huzurevi ve Yaşlı Bakım Merkezinde staj yaptım. Şu anda Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı’nda yüksek lisans öğretimine devam etmekteyim. Kızılay ve
Yeşilay’da gönüllüyüm. İlgi alanlarım bağımlılık ve sosyal politikadır.
SAYFA 55 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • FİLM ANALİZİ • ARALIK 2022