Page 55 - SHMA 18. Sayı
P. 55

durumunu anlamaya, anlamlandırmaya ve çocuğu            üniversiteli arkadaşının yüzünü boyadı ve ondan
          içlerine almaya çalışan öğretmen ve bir arkadaşının     sonraki şenliklerde veya başka davetlerde tüm yüz
          annesinin çabası ile akran zorbalığının ve veli         boyama etkinliklerine katıldı. Tabii ki hepsinde
          dışlamasının nasıl engellenebileceği gözler önüne       boyamayı kendisi yaptı. Hatta artık yüzleri değil,
          seriliyor. Ya da insan sevgisinin, yaşama saygının      sadece elleri boyuyor. Çünkü bunu daha çok sevdi.
          nasıl üstün gelebileceği gösteriliyor da diyebiliriz.
                                                                  “Tornet, File Çorap ve Başka Şeyler” kitabına tekrar
          Bütün mucize kitaplar ve tavsiye                        dönecek olursam, düşünüyorum da, oğlumun da

          kitaplarından sonra benim için bu kitabı                çocukluk döneminde file çorap merakı vardı. Bende
                                                                  mi yanlış anladım? İlgisini çeken şey hiç bitmiyormuş
          bu kadar değerli kılan belki de öykülerin
                                                                  gibi görünen o çarpı işaretleri miydi? Derken kendime
          görünürde sınıfa uyum sağlamasını                       ait bir çocukluk anımı hatırladım: Üç buçuk dört

          engelleyen otizminden başka bir özelliği                yaşlarında olmalıyım zannedersem, annemin bir
          olmayan bir çocuk için gösterilen çabayı                komşusunun yanına asla gitmek istemezmişim.
          içermesi. Yani otizmli bir çocuktaki müzik              Annem ‘ama o seni çok seviyor neden gitmiyorsun?’
                                                                  diye sorduğunda,
          dehasını keşfetmeden de onu içinize
          alabilirsiniz, hayatın içinde birlikte                  " O bana annesinin kuzusu" diyor demişim.
          yaşayabilirsiniz ve size öğreteceği bir

          şeyler olabilir veya sizin ona öğreteceğiniz            " Ne var ki bunda?" diye sormuş annem.
          bir şeyler olabilir. En kötü ihtimalle bir anı
                                                                  "Ben dört ayaklı mıyım?" diye cevap vermişim.
          kazanabilirsiniz...

                                                                  Yani demek istediğim şu ki, çevrelerinde otizmli veya
          Böyle yazınca kendim de oğlumla bir anımı
          hatırladım: onu bir otizm şenliğine götürmüştüm. Her    değişik gelişen bireyler olsun veya olmasın, çocuklar,
                                                                  edindikleri bilgi kadar, bazen eksik, bazen tek taraflı,
          şenlikte olduğu gibi yüz boyama etkinliği de vardı.     bazen de yansıtmadan mantık yürütebilirler, olayları
          Oğlum o zamanlar yirmi yaş civarı. Yine her zamanki
          gibi yüzünü boyatmak istemedi ama alandan da            anlamlandırabilirler. Nihal Ünver’in yazdıkları ben
          ayrılmadı. Sonunda onu gözlemleyen bir üniversite       dahil birçok insanın bugününü, geleceğini etkileyerek,
                                                                  geçmişle ilgili düşüncelerini farklı bir bakış açısıyla
          öğrencisi gelip, "Benim yüzümü boyamak ister misin?"    yorumlayabileceğini göstererek bana yardımcı oldu.
          diye sordu. Ve gel gör ki, evet, onun da bütün istediği
          TIPKI DİĞER GENÇLERİN YAPTIĞI GİBİ yüz
          boyamakmış. Çok mutlu ve özenli bir şekilde             İşte bu yüzden bu kitabı çok sevdim...
























                     SAYFA 54 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • DÜŞÜNCE KİTAPLIĞI • ARALIK 2022
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60