Page 55 - SHMA 18. Sayı
P. 55
durumunu anlamaya, anlamlandırmaya ve çocuğu üniversiteli arkadaşının yüzünü boyadı ve ondan
içlerine almaya çalışan öğretmen ve bir arkadaşının sonraki şenliklerde veya başka davetlerde tüm yüz
annesinin çabası ile akran zorbalığının ve veli boyama etkinliklerine katıldı. Tabii ki hepsinde
dışlamasının nasıl engellenebileceği gözler önüne boyamayı kendisi yaptı. Hatta artık yüzleri değil,
seriliyor. Ya da insan sevgisinin, yaşama saygının sadece elleri boyuyor. Çünkü bunu daha çok sevdi.
nasıl üstün gelebileceği gösteriliyor da diyebiliriz.
“Tornet, File Çorap ve Başka Şeyler” kitabına tekrar
Bütün mucize kitaplar ve tavsiye dönecek olursam, düşünüyorum da, oğlumun da
kitaplarından sonra benim için bu kitabı çocukluk döneminde file çorap merakı vardı. Bende
mi yanlış anladım? İlgisini çeken şey hiç bitmiyormuş
bu kadar değerli kılan belki de öykülerin
gibi görünen o çarpı işaretleri miydi? Derken kendime
görünürde sınıfa uyum sağlamasını ait bir çocukluk anımı hatırladım: Üç buçuk dört
engelleyen otizminden başka bir özelliği yaşlarında olmalıyım zannedersem, annemin bir
olmayan bir çocuk için gösterilen çabayı komşusunun yanına asla gitmek istemezmişim.
içermesi. Yani otizmli bir çocuktaki müzik Annem ‘ama o seni çok seviyor neden gitmiyorsun?’
diye sorduğunda,
dehasını keşfetmeden de onu içinize
alabilirsiniz, hayatın içinde birlikte " O bana annesinin kuzusu" diyor demişim.
yaşayabilirsiniz ve size öğreteceği bir
şeyler olabilir veya sizin ona öğreteceğiniz " Ne var ki bunda?" diye sormuş annem.
bir şeyler olabilir. En kötü ihtimalle bir anı
"Ben dört ayaklı mıyım?" diye cevap vermişim.
kazanabilirsiniz...
Yani demek istediğim şu ki, çevrelerinde otizmli veya
Böyle yazınca kendim de oğlumla bir anımı
hatırladım: onu bir otizm şenliğine götürmüştüm. Her değişik gelişen bireyler olsun veya olmasın, çocuklar,
edindikleri bilgi kadar, bazen eksik, bazen tek taraflı,
şenlikte olduğu gibi yüz boyama etkinliği de vardı. bazen de yansıtmadan mantık yürütebilirler, olayları
Oğlum o zamanlar yirmi yaş civarı. Yine her zamanki
gibi yüzünü boyatmak istemedi ama alandan da anlamlandırabilirler. Nihal Ünver’in yazdıkları ben
ayrılmadı. Sonunda onu gözlemleyen bir üniversite dahil birçok insanın bugününü, geleceğini etkileyerek,
geçmişle ilgili düşüncelerini farklı bir bakış açısıyla
öğrencisi gelip, "Benim yüzümü boyamak ister misin?" yorumlayabileceğini göstererek bana yardımcı oldu.
diye sordu. Ve gel gör ki, evet, onun da bütün istediği
TIPKI DİĞER GENÇLERİN YAPTIĞI GİBİ yüz
boyamakmış. Çok mutlu ve özenli bir şekilde İşte bu yüzden bu kitabı çok sevdim...
SAYFA 54 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • DÜŞÜNCE KİTAPLIĞI • ARALIK 2022