Page 54 - SHMA 18. Sayı
P. 54

Kitabın hemen başlarında kar ile ilgili bir hikâye vardı,  İçinde bulunduğum açmazı anlatabiliyor muyum?
          belki de bu yüzünden bu kitap beni böylesine sarıp      Benim çocuğumun hiçbir özel yeteneği yoktu. 9-10
          sarmaladı. Benim oğlum da kış ayları gelip havalar      yaşına gelmişti hala konuşamıyordu, kendini ifade
          soğuduğunda kar yağsın diye bekler. Şu anda, bu         edemiyordu. Ben ise hayal kuruyordum; konuşsa
          yazıyı yazdığım Kasım ayında her sabah kalktığında      aslında süper zekâ olduğu anlaşılacaktı. İletişimin ilk
          bana ‘anne kar yağıyor’ diyerek beklentisini            ayak sesleri melodiler ile gelmeye başladığında ise bu
          anlatmaya çalışıyor. Sanıyorum kitabın 10.              çocuk mutlak kulak dedim.
          Sayfasındaydı; kitabın kahramanı olan otizmli
          çocuğun da kar yağdığında ne kadar mutlu                Boş hayallerdi bunlar ve yıllar böyle geçti. Tüm bu
          olduğundan bahsediliyordu.                              kitapları okurken aslında şöyle düşündüm. Bir
                                                                  otizmlinin sadece bir insan olduğu için yaşamda bir
          Kitabı beğenmeme sebep olan başka bir etken de          yer edindiği bir kitap niye yok? Onu ben mi
          hikayedeki ne otizmli ne de diğer çocukların hiçbirinin  bulamıyorum? Uzun süre araştırdım. Bulamayınca
          dahi olmaması; hiçbirinin çok ‘özel’ bir tarafı yok.    hatta bu tarz kitaplara küstüm, okumadım. Ta ki bir
          Sevilmelerinin dışında belki. Sevgi dolu bir kitap bu.  arkadaşım bana Nihal hanımın kitabını verene kadar.


          Bundan önce de bolca otizmle ilgili kitap okudum.       Bana kitabı hediye eden arkadaşımın otuzlu yaşlarda
          Genellikle profesyonellerin alanla ilgili hazırladığı   otizmli bir oğlu var. 2018’de Kent Konseyi aracılığıyla
          kitaplardı bunlar. Ama onlar daha çok otizmi            yollarımız kesişti. Gerek hekim kimliği gerekse
          anlamaktan ziyade bir otizmliye nasıl yaklaşmam ve      insanlara özeni sayesinde her zaman bana
          onu nasıl eğitmem, bir de yaşantımızı nasıl             yolgösterici oldu. Deneyimlerini aktardı, önümdeki
          düzenlememiz gerektiği ile ilgiliydi. Gerekli donanıma  taşları gösterdi. Ne zaman oğlum için şunu yapmaz,
          sahip olmadığım için bu tip kaynaklardan yeteri kadar   bunu yapamaz desem, o, senin aklındaki ‘reddiyeler’,
          faydalanamadım. Böylece benim gibi annelerin            dedi hep. Bu cümlenin ilk zamanlar beni sinir ettiğini
          tecrübelerini yazdığı deneme ya da roman gibi           kabul etmeliyim. Ama onun o bilgisi, tecrübesi
          kitapları okumayı tercih ettim. Ama orada da başka bir  tamamen arkamı dönüp gitmemi de engelledi ve
          sıkıntı vardı. Kitabın otizmli kahramanlarının tamamı   sonunda gerçekten de kendi aklımdaki ‘reddiyeleri’
          ya süper zekaydı ya da çok özel yeteneklere sahipti.    gördüm.
          Bu sayede yaşamda bir yerler ediniyorlardı. Sonu da
          mutlu bitiyordu. Ama sebebi onların o süper             Böylece pandemi dönemin bütün zorluklarına rağmen
          yetenekleriydi. İÇERLEDİM ...                           oğlumla yeni, başarılı denemeler yaptık. Bu nedenle
                                                                  arkadaşıma teşekkür ederim. AMA bu kitap için bir
                                                                  teşekkür daha ederim.


                                                                  Dedim ya, burada süper zekâ bir çocuk yok. Sadece
                                                                  veli toplantısında bir annenin file çoraplı bacaklarına
                                                                  yapışan bir çocuk var. Bütün derdi aslında bacaklar
                                                                  değil, çarpı işaretine benzettiği file çoraplar.


                                                                  Yazıma başlarken bu kitap sevgi dolu demiştim ya,
                                                                  evet, cidden de öyle. Hikâyede otizmli Ege'yi anlama
                                                                  çabası içinde olan bir arkadaşı var. Gerçi
                                                                  anlamadıkları için Ege'yi dışlamaya çalışan sınıf
                                                                  arkadaşları ve onların velileri de var. Yine de Ege’nin



                     SAYFA 53 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • DÜŞÜNCE KİTAPLIĞI • ARALIK 2022
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59