Page 63 - 16. SAYI
P. 63

SANAT YAZISI









        Sanatın İşlevsel


                     Olarak


           Sosyal Hizmet



              Disiplininde


                 Kullanımı                                        *  1998 yılında Erzurum'da doğdum. 2017 yılında Atatürk

                                                                    Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü önlisans
                                                                    programından mezun oldum. 2021 yılında ise Atatürk

                                                                    Üniversitesi Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Sosyal
                     Kübra Maral*                                   Hizmet Bölümünden mezun oldum. Lisans eğitimim
                                                                    süresince Tübitak, BAP ve Toplumsal Duyarlılık
                                                                    projelerinde aktif olarak proje yürütücüsü ve proje
                                                                    araştırmacısı olarak görev aldım. Aile danışmanlığı ve
                                                                    cinsel terapi alanlarında online olarak danışmanlık hizmeti
      İnsan refahına yönelik çalışmalar noktasında en
                                                                    vermekteyim. Kızılay, Ahbap ve Tema gönüllüsüyüm.
      temel sosyal bilimlerden birisi sosyal hizmet                 Mesleki ilgi alanlarım; aile danışmanlığı, cinsel terapi,
      mesleğidir. Sosyal hizmet mesleği kuruluş                     çocuk istismarıdır.
      felsefesini insan refahı üzerine inşa eden bir
      mesleki dinamiğe sahip olmaktadır. Bireylerin eksik
      hissedilen sosyal yönlerinin gelişimi sağlanarak        açığa çıkarmaya olanak sağlayarak bu olumsuz durumla
                                                              başetmesine yardımcı olmaktadır. Sosyal hizmet uzmanları
      bireysel düzeyde meydana gelecek sosyal değişimi
      amaçlamaktadır. Her geçen gün gelişen ve değişen        müracaatçılarının bu güçlü yönlerini açığa çıkarma
                                                              noktasında doğrudan kapalı uçlu sorular aracılığı ile değil de
      topluma adaptasyon problemi yaşayan dezavantajlı
      bireylerin mevcut durumlarıyla başetmesini              açık uçlu sorular yardımı ile bireyin ilgi ve yeteneklerini
                                                              öğrenmelidir. Bu noktada sosyal hizmet uzmanı, yaratıcılığı
      sağlamak yeni durum ve olaylara adapte                  ve sanatı önemli bir araç olarak kullanmalıdır (Hasgül, 2020,
      olabilmeleri ve bireylerin iyilik halinin artmasına
                                                              s. 1319). Örneğin, bir müracaatçı içinde bulunduğu stres
      zemin hazırlamaktadır (Hasgül, 2020, s. 1318).          durumuyla başetmesi noktasında bir sosyal hizmet
      Sosyal hizmet kurumlarında sosyal hizmet                uzmanından destek talep etmektedir. Sanatsal bakış açısına
      uzmanlarınca iletişime geçilen müracaatçı grubun        sahip sosyal hizmet uzmanı bireye açık uçlu sorular sorarak
      çoğu baskı, şiddet, ihmal, istismar, yoksulluk vb.      (çevresinde bulunan kişilerin onda gördüğü olumlu bir
      olumsuz yaşam deneyimlerine sahip bireylerdir. Bu       özelliği paylaşması istenebilir) müracaatçının sesinin güzel
      bireyler kendileri ve çevreleri için daha iyi yaşam     olmasını açığa çıkarabilir. Bu noktada müracaatçının
      ister, ancak bunu gerçekleştirme noktasında             duygularını şarkılar yoluyla dışa vurması sağlanabilir. Bu
      kendilerini güçlü hissedemezler. Sosyal hizmet          noktada sanatın iyileştirici ve rehabilite edici etkisi ortaya
      uzmanları bu noktada bireylerin güçlü yönlerini         çıkmaktadır. Sanatın bir diğer yönü ise bireylerin sözlü bir


                        SAYFA 62 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SANAT YAZISI • HAZİRAN 2022
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68