Page 28 - 16. SAYI
P. 28
SAYFA 27 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • HAZİRAN 2022 • 16. SAYI
Bu şekilde kontrolsüz bir mezun sayısının oluşması,
nitelikli sosyal hizmet lisans eğitiminden yoksun
mezunların verilmesi, kurum içi kadro geçişleri olması
ve hem eğitime girişte hem de işe girişte fırsat eşitliği
açısından adil olmayan bir uygulamaya neden olması.
(Bu uygulamanın iptali için 2015 ve 2017 yıllarında
açılmış iki dava devam etmektedir.)
Çözüm:
Sağlıkta sınavsız lisans tamamlama uygulamasına, 1- Sosyal hizmet uzmanının meslek tanımının
eğitimde ve işe girişte liyakat kriterlerini ortadan yapılması, sosyal hizmet mesleğinin sınırlarını belirten
kaldırması ayrıca, fırsat eşitliğine aykırı olması yönergeye ek maddenin getirilmesi,
nedeniyle son verilmesi.
2- İl Sağlık Müdürlüklerinde görev yapmakta olan sosyal
4)Sorun: hizmet uzmanlarının görev tanımlarının dışında büro
Sosyal hizmet lisans eğitimi süresinde alınması personeli gibi çalıştırılmasının engellenmesi, bu
gereken uygulama dersleri için uygulama yapılacak doğrultuda koruyucu halk sağlığı politikalarının ve
kurum temin etmekte yaşanan güçlükler. planlamalarının yapılması için il sağlık müdürlüğündeki
sosyal hizmet uzmanlarından destek alınmalı,
Çözüm:
Doğrudan sosyal hizmet uygulaması yapılan kurum 3- Tıbbi sosyal hizmet birimlerinin fiziksel altyapılarının
vekuruluşlarda (tedavi kurumları ve toplum merkezleri, yeterli düzeyde olmamasından dolayı yaşanan
huzurevleri, çocuk evleri sitesi, kreşler, ceza ve problemleri en aza indirgemek için bu birimlerdeki
tevkifevleri, üniversiteler, yüksek öğrenim öğrenci fiziksel altyapı sorunlarının çözülmesi doğrultusunda
yurtları, emniyet çocuk şube, rehberlik ve araştırma Sosyal Hizmet Birimi ve Sosyal Servisin iki ayrı
merkezleri, yerel yönetimler, üniversitelerin sağlık kısımdan oluşturulması,
birimleri vb. ) uygulama öğrencileri için uygulama
yapılacak kurum ile eğitim veren okulların karşılıklı 4- Sosyal hizmet uzmanlarının hastalığın tedavi
istişaresi sonucunda sayı – yer belirlenmesi ve aşamasında rolünun artırılması ve koruyucu sağlık
uygulamanın bu doğrultuda yaptırılması. hizmetleri alanında da daha etkin olmasını sağlayacak
yönerge ve yönetmeliklerin çıkarılması,
Sonuç ve Öneriler
5- Hastaneye başvuran ve hastalığından dolayı
Yukarda saymış olduğumuz sorunlar sosyal hizmet anksiyeteler yaşayan hasta ve hasta yakınlarının
uzmanlarının alanda yaşamış olduğu ve mesleki bilgi yakınmalarını engellemek ve oluşabilecek muhtemel
ve becerilerini verimli bir şekilde müracaatçılarına şiddet vakalarının önlenebilmesi için hastanelerin acil
aktarmalarında büyük bir engel oluşturmaktadır. Bu servisinde sosyal hizmet uzmanlarının süpervizörlük
engellerin giderilmesi hastalarının tedavi sürecinin yaptığı 24 saat çalışan krize müdahale birimlerinin
olumlu yönde ilerlemesi ve tam bir iyilik haline oluşturulması,
ulaşmalarını kolaylaştıracaktır. Aşağıda saymış
olduğumuz önerilerin hayata geçirilmesiyle Dünya 6- Gözlem ve deneyimler sonucunda özellikle aile içi
Sağlık Örgütünün tanımlamış olduğu bütüncül sağlık şiddet vakaları, insan ticareti mağdurları ve çocuk
uygulamasının gerçekleştirilmesini sağlayacaktır. istismar öykülenmelerinin mesai saatlerinin dışında
hastanelerin acil servislerine başvuruda bulunmaktadır.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R