Page 48 - 16. SAYI
P. 48

SAYFA 47 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SÖYLEŞİ •  HAZİRAN 2022 • 16. SAYI



       ayırabileceği ölçüde yer alması gerektiğine inanıyorum.
       Eğer bugün yetişkinler topluma karşı sorumluluklarını
       yerine getirirse yarın çocuklarda bu yetişkinleri örnek
       alacaktır. Bilinçli Aile Mutlu Çocuk Derneği çocuk ihmal
       ve istismarını önleyici faaliyetler yürütmüştür.
       Akademisyen ve uzmanlarımızın yer aldığı panel,
       sempozyum vb. akademik etkinlikler düzenlemiştir.
       Örneğin geçtiğimiz günlerde (22 Mayıs) çok değerli
       hocalarımız ve sosyal hizmet uzmanı arkadaşlarımız
       ile Çocuklarda Cinsel İstismarın Önlenmesine
       Multidisipliner Yaklaşım Çalıştayı’nı düzenledik.
       Haziran ayında ise Bilinçli Toplum Mutlu Çocuk
       Projesi’nin Gala Programını gerçekleştireceğiz. Çocuk
       cinsel istismarının önlenmesine yönelik olarak
       hazırlanan bu proje kapsamında Derneğimizin çok
       değerli ortakları var: İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp  bir dil ile bu soruna karşı mücadele veriyor. Çünkü
       Fakültesi, Çocuk Sağlığı Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve      çocuklar gibi yetişkinlerde eğitimlerde sıkılabiliyor.
       Hastalıkları Anabilim Dalı, Çocuk Koruma, Uygulama        Eğlenerek öğrenmek hem çocuklara hem de
       ve Araştırma Merkezi. Proje, cinsel istismar ile ilgili   yetişkinlere, hatta ne güzel ki çocuk ruhlarını hala
       olarak çocuk eğitimini, ebeveyn eğitimini ve eğitici      yaşayabilen yetişkinlere keyif veriyor. En önemli nokta
       eğitimini hedefliyor. Akademik etkinliklerin yanı sıra    ise konunun hassasiyeti. Zaman zaman
       Derneğimiz “Asya’nın Sakarcan’ı Ziyareti” eğitsel çocuk   etkinliklerimizden önce projemize kuşku ve önyargı ile
       tiyatrosu ile binlerce çocuğa ve anne babaya              yaklaşımlar oldu. Fakat Asya ve Sakarcan’ın amacı
       ulaşmıştır. Derneğimizin faaliyetlerindeki öncelikli      hiçbir zaman bireyler arasında bir dağ, bir mesafe
       amacı çocuk yararına yapılacak çalışmaların sürekliliği   açmak olmadı. Çocukların birbirine sarılmasına, bir
       ve toplum içerisinde kalıcılığını sağlamaktır.            yetişkinin çocuğa sarılmasına engel koymak olmadı.
                                                                 Çocuklara haklarını öğretmek, yetişkinlere ise bir
       SH Magazin: Çocuklara mahremiyet eğitiminde               yetişkine canı istediği gibi sarılamayacağını ve
       edebiyatın gücünü arkanıza alarak “Asya’nın               öpemeyeceğini bildiği gibi bir çocuğa da canı istediği gibi
       Sakarcan’ı Ziyareti” isimli bir kitap yazdınız ve tiyatro  sarılamayacağını ve öpemeyeceğini öğretmek oldu.
       oyunu olarak sahnelediniz. Asya ve Sakarcan’ın            Çünkü toplum olarak çocuğu korumak için sözümüzü
       hikâyesi neler anlatıyor çocuklara?                       dinletmek kadar onların birey olduklarını bilmek ve
                                                                 hissettirmek gibi bir sorumluluğumuz var.
       Gürkan Kap: Çocuklara özgüven aşılıyor. Bunu
       aşılarken çocuklar ile kuvvetli bir bağ kuruyor. Kendini  SH Magazin: Çocuklar için mücadele etmenin toplumun
       korumayı, arkadaşına saygı duymayı, en önemlisi ise       doğru bilinçlenmesi ile mümkün olduğu prensibiyle anne
       bedensel söz haklarını anlatıyor. Tabi ki sadece          ve babalara yol gösterici olmak için Çocuk Eğitim
       çocuklara değil, Asya ve Sakarcan aslında anne ve         Akademisini kurdunuz. Akademide ne tür çalışmalar
       babalara çocukları ile nasıl iletişim kurmaları gerektiğini  yapılıyor?
       anlatıyor. Yetişkinlerimiz sahip olduğumuz kültür
       nedeniyle çocuklara ilgi gösterirken sevginin dozunu      Gürkan Kap: Akademi, Asya ve Sakarcan ile hayat
       kaçırıyor. Ne yazık ki bu doz saygısızlık boyutuna        buldu. Toplumsal bir sorun ile mücadele etmek için bir
       dönüşüyor. Hatta bu durum zaman zaman tehlikeli bir       proje ile faaliyetine başladı. Çocuk kitapları, çocuk
       hal alıyor. Böyle bir iletişim ortamında büyüyen          tiyatroları ve yetişkin tiyatrosu ile faaliyetlerine devam
       çocuklar yetişkin olduklarında aynı döngünün bir          ediyor. Faaliyetlerinin ortak yönü çocukların ve gençlerin
       parçası oluyor. Asya ve Sakarcan mizahi ve sanatsal       psikososyal ihtiyaçlarına öncelik vermesidir.



                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53