Page 38 - SHMA 17. Sayı
P. 38
Son bölüm ise Yrd. Doç. Dr. Osman Nuri Yıldırım’ın Yıldırım, kendi yolculuğunu tarım devriminden
üniversitede öğretim üyeliği yaptığı yıllara götürüyor başlatıyor ve dijital dönüşümü yaşadığımız günümüze
okuru. Yıldırım, üniversitede de bulunduğu yapıyı kadar olan büyük bir hikaye sunuyor okura. Yaklaşık
sorgulayan tavrını koruyor. Bu kişilik özelliğinden 6000 yılı içeren bir maceranın bir ömre ve bir kitabın
dolayı görev yaptığı üniversitede yönetimle çeşitli sayfalarına nasıl sığdığına şahit oluyoruz. Her bilinçli
sürtüşmeler yaşıyor ve yaşanan olayları sözünü insanın topluma karşı bir görevi olduğu düşüncesiyle
sakınmadan aktarıyor. anılarını kaleme alan Yıldırım, okurlar için 80 yıllık bir
kayıt bırakıyor.
“O devirde çocuklar okula yazdırılırken nüfus
cüzdanı sorulmuyordu. Sorulsa da çocukların “İsveç’i tek bir sözcükle nasıl anlatırsınız?
nüfus cüzdanı yoktu ki…. Ancak ilkokul sorusunun yanıtı, bana göre ‘örgütlü toplum’
biteceği zaman nüfus cüzdanı çıkarmak olur, sanırım. İsveç’teki sivil toplum
gereği duyuluyordu, o da öğretmen isterse! örgütlerindeki insan sayısının İsveç
Benimki de öyle olmuş ve diploma alınacağı nüfusunun birkaç katı olduğu herkesçe
zaman nüfus cüzdanı çıkartılmış. Tabi ki bilinir… İnsana verilen değer, vatandaşlık
nüfus cüzdanına ve diplomaya fotoğraf bilinci, sorumluluk duygusu, ancak uygar
gerekiyor. Güzelsu’da bir öğretmen resmimi toplumların örgütlenmesi sayesinde yerini
çekti ve böylelikle ilk defa yüzümü gördüm. bulmuş ve amacına ulaşmıştır.” s.529, 531
Ben daha önce hiç yüzümü germemiştim.
Çünkü köyde ayna yoktu. Yüzümüzü durgun
suya bakarak veya gaz lambası asacağının
arkasındaki parlak metalde görebiliyorduk”
s.162
SAYFA 37 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • DÜŞÜNCE KİTAPLIĞI • EYLÜL 2022 • 17. SAYI